Zdjęcia i tekst na blogu są mojego autorstwa. Kopiowanie i rozpowszechnianie zdjęć i treści bez mojej zgody zabronione.

piątek, 16 listopada 2012

Rajski owoc - KAKI! :)

Witajcie :)
Jak mówi tytuł mojej strony, blog ten to misz masz wszystkiego co lubię ja oraz wiele innych kobietek :) W związku z tym, nie ma co się ograniczać do samych kosmetyków. Czas na coś spożywczego :)
Do napisania tego posta zainspirował mnie owoc, który uwielbiam i jem już od kilku lat, jednak wiele osób o nim nie słyszało , bądź boi się go spróbować :)

Przedstawiam Wam (które jeszcze go nie znają :))

KAKI




Znacie, lubicie ten owoc? :)

Kaki, inaczej szaron lub persymona, to owoc pochodzący ogólnie rzecz biorąc z Azji. Ostatnimi czasy uprawia się go również w Europie oraz Stanach Zjednoczonych, i to właśnie z tych miejsc głównie trafiają owoce na nasz rynek.

WYGLĄD: Co tu dużo mówić - przypomina pomarańczowego pomidora. Nawet po rozkrojeniu wygląda trochę jak bawole serce, malinówka. Dojrzały owoc ma kolor mocno nasyconego pomarańczu i takie właśnie są najsmaczniejsze :) Skórka jest gładka, często z licznymi przebarwieniami, co oczywiście nie świadczy o braku świeżości czy zepsuciu owocu.

ZAPACH: Dość słaby, niektórzy mówią, że trochę mdlący :P

SMAK: I to jest to, co najtrudniej jest mi opisać. Jak dla mnie smak tego owocu nie przypomina żadnego innego. W internecie natomiast spotkałam się (chcąc Wam go jakoś opisać) z opinią, że jest to coś między gruszką i morelą. Ja inaczej go opisać nie potrafię. Jest dość słaby, mało aromatyczny, dlatego też nie każdy go polubi. Jest to owoc słodki.


Kaki nadaje się do wielu sałatek, jednak ja zajadam się nim na surowo, bez skórki. Rozkrajam go na cząstki i wcinam jak jabłko :) Ja jeszcze tego nie próbowałam, ale podobno jest bardzo dobre z sokiem z cytryny lub pomarańczą :) Jest to owoc, który ma wiele substancji odżywczych, a przy tym jest niskokaloryczny :)

 W 100 g:
  • Kalorie - ok. 70 kcal
  • Witamina A: 267 µ
  • Witamina E: 0,8 mg Witamina K: 10 µg
  • Niacyna: 0,4 mg
  • Witamina B5: 0,2 mg
  • Witamina B6: 0,1 mg
  • Biotyna: 0,3 µg
  • Witamina B9: 7,5 µg
  • Witamina C: 15 mg
  • Sód: 5 mg
  • Potas: 170 mg
  • Wapń: 8 mg
  • Magnez: 8 mg
  • Fosfor: 25 mg
Ceny tego owocu są różne, zazwyczaj koło 1-1,50 zł za sztukę :) W tej chwili jest na nie promocja w InterMarche :)

Ja jestem jedną z tych osób, które uwielbiają kaki i mogą je jeść na okrągło bez żadnych dodatków. A jak z Wami? Mieliście okazję je spróbować? :)

Buziaki, Moshi ;*

19 komentarzy:

  1. Ciekawy owoc :) Nigdy jeszcze go nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę spróbować ponieważ nigdy jeszcze nie jadłam ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dopiero w tym roku spróbowałam pierwszy raz i teraz wcinam na okrągło. Za pierwszym razem kojarzył mi się trochę smakiem z dynią, teraz sama nie wiem dlaczego, ale tak jakoś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bywam w intermarche, ale nigdy tego nie widziałam! muszę sprawdzić przy najbliższej okazji

    OdpowiedzUsuń
  5. orany. ja chce to spróbować. narobiłaś mi smaku :( a na wykładzie obecnie siedzę...

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadlam go juz, ale nie wiedzialam, ze ma tyle witamin :)

    OdpowiedzUsuń
  7. znam, ale jadłam go tak dawno temu że już nie pamiętam jak smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  8. pare razy na oczy widziałąm jednak nigdy nie probowałam ale po tym co piszesz napewno go sprobuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam go w sklepie, ale jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  10. ja nie przepadam, ale moja mama go uwielbia :) / http://murphose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. właśnie ostatnio ktoś pytał się czy jadłam kaki :D teraz już będę wiedziała co to jest i kupię jak gdzieś zobaczę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam i co najgorsze nigdy nie próbowałam, chyba muszę do sklepu się wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przepadam za nim. Jak dla mnie nie ma smaku :D

    OdpowiedzUsuń
  14. O kurczę! Jestem w szoku, że nie znam! :O
    Lubię próbować dziwnych, nietypowych rzeczy więc na pewno spróbuję! I do tego cena jest rewelacyjna jak na takie żywieniowe 'cacko' :D
    Pozdrawiam,
    MEG

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam kaki ale nie wiedziałam że to taka witaminowa bomba:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również uwielbiam kaki i też nie wiedziałam, że zawierają one w sobie tyyyyle wiatminek :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kaki jadłam dawno temu, ale faktycznie z tego co pamiętam ciężko jest określić jego smak :) Ale raczej oceniam go pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam ten owoc !! ma świetny smak :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, które motywują mnie do dalszej pracy :)

Bardzo chętnie odwiedzę również Wasze blogi :)